ליעוץ חינם השאר  פרטים כאן ותתחיל
להשיג את המטרות 
שלח
Thank You!
The form has been successfully sent.
שדב חובה
שדב חובה
עסקים משפחתיים

 

 

 

לפניכם ,

10 כללי הזהב העיקריים להתנהלות נכונה בעסקים משפחתיים מצליחים.

 

בעזרתכם האדיבה, אתם כעסק מצליח, נשמח אם תוסיפי כללי זהב נוספים כדי שנוכל להוסיף לספר הדרכה לעסקים משפחתיים מצליחים ותתרמו מהזוית שלכם.

רק אם תרצו כמובן,

לעיונכם ולהעשרתכם,

בהערכה רבה,

דרורית גל פז

 

signatureשקוף.png               דרורית חדש.jpg

 

 

 

 

לוגו הזנקה.png

 

1.   תפקידים  מוגדרים וברורים לבהירות ועבודה יעילה.

§         למקסם יכולות וכישורים.

§         תקשורת בהירה והבנה.

§         אוירה טובה בין בני המשפחה.

§         חסכון בזמן ואנרגיה.

§         חיסכון בכסף.

§         הערכה וכבוד הדדי.

§         פתרון בעיות מהר יותר.

§         ביצועים טובים יותר.

§         תוצאות כספיות טובות יותר.

 

2.   הפרדה בין האמוציות לבין המקצועיות- ליעילות ביצועים.

§         נדרש ללמוד לעשות הפרדה בין הרגשות לבין הצדדים המקצועיים.  הרגשות חזקים יותר מהשכל ולעיתים גורם לויכוחים מיותרים, חוסר הבנה בתקשורת, מעכיר יחסים. הפרדה בין האמוציות להגיון ולמקצועיות משפרות בצורה אדירה תוצאות כספיות, חוסך המון זמן ועצבים.

 

 

 

 

 

משרד: קרית אונו, קיסריה  04-8226490 , 0544-439343   drorit@place2b.co.il  www.mind-tec.co.il

לוגו הזנקה.png

 

 

3.   שקיפות בתקשורת לתקשורת יעילה ומכבדת.

§         ככל שמשתפים ידע והוא נמסר בזמן אמת אנחנו חשים בטחון, אנחנו מונעים המון מפחי נפש, פרשנויות, רגשות שלילים ,רכילות. רכילות היא מחלה ממארת במשפחות ובוודאי בעסקים משפחתיים. לא לתקשר בכלל, להסתיר מידע גורם להמון אכזבות, פגיעות,עלבון שלעיתים אין להם שחר אך כדור השלג מתגלגל וגדל... זה גרוע מאד ובמיוחד בעסקים משפחתיים כי גם יש ת המטענים הרגשיים במשפחה וגם יש את ההתנהלות העסקית כדי שהעסק יעבוד מעולה.

§         מה קורה שלא אומרים בשקיפות את הדברים שמפריעים?   שומרים בבטן כדי לא לפגוע ואנחנו נשארים פגועים, מעודד לחץ, מתח, חוסר סיפוק והעיקר לא להגיד.... זה פוגע בהתנהלות  היומיומית בעסק, משפיע לרעה על מצב הרוח ומשפיע על חשבון הבנק....

§         מה לעשות? לקבוע פגישות סדורות עם בני המשפחה ולא בארוחות שיש או חג... אלא פגישות סדורות על העסק עם תוכנית ברורה מה הולך להיות בפגישה. גם לשתף הישגים, להציף בעיות, להעלות רעיונות לפתרונות וללמוד לנהל שיחות אפקטיביות.

§         בפגישה יש כללי התנהגות מוסכמים כמו:

-          אין לשפוט ולבקר.מקבלים כל רעיון ולא מתווכחים או אומרים לא נכון,לא בסדר. יש לתת מקום לכל רעיון.

-          לקבוע מי מנהל את הישיבה.

-          לחלק את הפגישה ל- 4 חלקים:

-          שיתוף על הישגים ( בלי דיונים/עצות)

-          העלאת נושאים לדיון ותעדוף מה קודם ומה אחר כך.

-          דיון על הנושאים לפי סדר העדיפות.

-          סיכום. כל אחד משתף איך התנהלה  הפגישה ומה מבטיח.

§         תמיד לצאת עם פעולה חדשה. והחשוב  זה ללמוד את מיומנות ההקשבה כדי שאפשר יהיה לשתף בנינוחות מתוך כבוד הדדי, הערכה מבלי להרגיש רע.

 

 

משרד: קרית אונו, קיסריה  04-8226490 , 0544-439343   drorit@place2b.co.il  www.mind-tec.co.il

 

לוגו הזנקה.png

4.        מנהל שיהיה מנהל – להפחתת לחצים וניהול עצמי נכון.

§                   אם בן משפחה בתפקיד ניהולי, פועל מתוך כיבוי שרפות, עובד במקום אחרים, נותן מענה לכולם הוא עובד ולא מנהל. ולעיתים מרגיש "עבד" של העבודה ולא נהנה. מצב שמכניס את המנהל ללחצים עצומים, בזבוז משאבים יקרים( המנהל עצמו וכישוריו),העדר סיפוק ושביעות רצון, דורך במקום, משאיר אותו מתוסכל, נמצא במבוך ולא יודע איך לצאת מהמלכוד. כמה זמן הוא יחזיק מעמד?מנהל שיהיה מנהל- עובד שיהיה עובד. ואפשר ללמוד מיומנויות ניהול נכונות כדי שהמנהל יתעסק בתפקידו והעסק יתנהל מעולה. חוסך המון כסף וזמן יקר, מרוויחים בריאות וזמן פנוי לעצמו ולמשפחה שלו. אפשר ליצור איזון בין המשפחה, הילדים,העבודה. נדרש לשחרר הרגלים מעכבים וחוסמים. ללמוד את רזי הניהול העצמי כדי להנהיג אחרים למטרות העסק המשפחתי.

 

 

5.     מימוש עצמי – לאיזון בין החים האישיים לבין העסקים.

§       על כל אחד מבני המשפחה למצוא את המשמעות שלשמה הוא עושה את מה שעושה. ירגיש שהוא מגשים את עצמו, עובד מתוך היעוד שלו. כאשר מגלים את היעוד האישי מרגישים סיפוק עצום, הנאה. חשוב למצוא את המשמעות האישית בעסק המשפחתי ולתת מקום לכל אחד כדי שירגיש טוב וליצור איזון בתחומי החיים השונים. אחרת ירגיש "עבד" של העסק. וכמה זמן יכולים להרגיש כך?

 

 

6.     אמנה משותפת לאחדות המשפחה.

§       כתיבת אמנה משותפת תורמת המון להבנות, גורמת ליעילות בהתנהלות היומיומית, הסכמות משותפות נותנות שקט לכולם לאחר הבנות והסכמות. תהליך חשוב מאד לעסק משגשג. יוצר שקט תעשייתי....:)

 

7.     תוכניות גיבוש להתרעננות ומוטיבציה.

§      רצוי ליצור תוכניות גיבוש מחוץ לשעות הפעילות הרגילות עם בני המשפחה והעובדים. מחזק שייכות, מעלה מוטיבציה, מעלה תפוקות ומשפיע על חשבון הבנק:)

 

 

 

 

 

משרד: קרית אונו, קיסריה  04-8226490 , 0544-439343   drorit@place2b.co.il  www.mind-tec.co.il

 

 

לוגו הזנקה.png

 

8.          שימוש בשפה חיובית ליצירת אוירה טובה והתחדשות.

§                יש לשים לב מהי השפה השגורה בעסק המשפחתי? מה השפה של המשפחה בינם לבין עצמם?   מדברים בביקורת? צעקות? בשליליות? מה לא בסדר? למה? עויינות? כבוד? הבנה? מהי השפה? כי  השפה של המשפחה משפיעה לטוב ולרע על העובדים בעסק ועל התוצרים. חשוב ללמוד לדבר בשפה חיובית, ערכית, מכבדת, אופטימית. שפה חיובית גורמת להעלאת רמת האושר האישי והמשפחתי, יוצר אוירה נעימה וכייף לבוא לעבודה...וכן שפה שמדברת התחדשות, רעיונות חדשים. כשמדברים בשפה  של חידוש וחדשנות זה מושך למעלה, נותן אנרגיה וחיוניות. כייף גדול ליצור ולהתרענן.

 

9.   אחריות חברתית- רעיון עסקי עם מטרה חברתית.

§         בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה ייחודית וחדשנית בעולם העסקים העולמי, אשר באה לידי ביטוי בעסקים שזהותם קשורה בעשייה למען מטרה חברתית. זה לא רק עניין של תדמית אלא מדובר בשינוי התפיסה הבסיסית של תפקיד ומקום העסקים בעולמנו .עוברים מעסק שחושב אך ורק על רווחיו  לעסק שמכבד ערכים חברתיים בתוכנית העסקית שלהם. קיימת נטייה להתקדם לכיוון יותר מאוזן של תחרות פתוחה בשילוב ערכים, אתיקה, חברה, קהילה, וסביבה.

             דוגמא: ​חברת הנעלה עולמית - המייסד לאחר טיול בדרום אמריקה, שם פגש אוכלוסיות רבות חיות      מצב של עוני קשה, כזה שאינו מאפשר לרכוש נעליים לילדיהם.החליט להקים את חברת ההנעלה אשר תתרום זוג נעליים לילד עני על כל זוג נעלים שיימכר (one for one). לא זאת בלבד, זוגות הנעלים ייוצרו מחומרים טבעיים וזולים, כאלו אשר ימזערו את הפגיעה בכדור הארץ.

 

 

 


Powered by Webydo
משרדים:  תל אביב , קרית אונו ,      נייד: 0544-439343       טל: 03-5591166             דוא"ל drorit@place2b.co.il